Pari kuukautta sitten kävimme Domuksella suunnittelemassa keittiön ja kaapistot. Keittiöön kivitasoa, eteiseen liukuovia ja sitä rataa. Lopullinen muutoshinta muodostui yllättävän korkeaksi verrattuna muutosten määrään. Pyysimme samantien Domukselta Deko-talon tekemän kiintokaluste tilauksen tiedot, josta näkyy mitä tekemäämme kauppaan Dekon kanssa oikein kuului kiintokalusteiden osalta. Listauksien pikaluvulla alkoi tuntua ettei Dekon osuus kiintokalusteista vastannut kauppasopimuksessa olevia kalusteita.
Kirjoitin Deko-talolle tarkastus pyynnön kiintokalusteiden osuudesta. Seuraavana päivänä sain jo vastauksen, että kiintokalustetilaus oli tehty pienemmällä keittiöllä ja mm. yksi kaapisto puuttui kokonaan. Pienempi keittiö kuului uusiin Deko 153 malleihin ja oli virheellisesti lähtenyt Domukselle. Deko korvasi vanhan kiintokaluste tilauksen uudella ja meidän muutoshintamme kiintokalusteista putosi huomattavasti.
Meidän talomallimme 153 ei vielä silloin kaupanteon aikaan kuulunut Deko-talon valikoimaan (nythän heidän sivuiltaan löytyy kolme eri versiota tästä pohjasta), ja heillä ei varsinaisia mallikuvia tästä ollut. Asiakaspalvelu toimi taas kiitettävästi ja nopeasti, ja asia saatiin korjattua. Erehdyksiähän sattuu, mutta tietysti olisi ollut mukavempaa, että virhe olisi huomattu jo dekotaloilla. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin näiden osalta.
Harmillista että itse joutuu huutelemaan perään, mutta aivan mahtavaa että asiakaspalvelun kanssa homma on toiminut. Vaikkakin joutuisi itse tekemään enemmän hommia, sen pahanmielen pelastaa kyllä vastapuolen asiallinen toiminta.
VastaaPoistaAsiakaspalvelussa ei kyllä tosiaan mitään moitittavaa, homma on toiminut todella hyvin. Ja se on kyllä tärkeää, näin iso projekti niin harvemmin taitaa ilman mitään ongelmia mennä.
VastaaPoistahmmm. Tämähän se itseänikin mietityttää, että laskuttaako Domus meitä ihan oikein. Ei me olla saatu keittiön muutoksista mitään erittelyä?! Meille kalusteista tuli lisähintaa 6500€ ja siitä oli jätetty vielä wc:n kalusteet kokonaan pois.
VastaaPoistaVirpi, me pyydettiin Domukselta se pohja, minkä mukaan ne on muutoshinnan laskeneet (mitä kiintokalusteita siihen ns. lähtöhintaan on kuulunut). Eli sen pohjan, minkä Dekotalot ovat Domukselle laittaneet. Dekotalot olivat meidän tapauksessa laittaneet väärän pohjan (yhden nykyisistä 153:sen pohjista), josta puuttui keittiön saareke ja yhdet makkarit kaapit (nämä oli jo meillä siis kauppakirjaan kirjattu). Mutta muutoshintaa tuli meilläkin tuota samaa hintaluokkaa kuin teillä, meillä lisää tuli mm. eteiseen liukuovet ja tilajärjestelmät, parempi materiaali makuuhuoneiden kaappeihin, yhteen makkariin liukuovet, allas keittiöön, yksi valoelementti, stopperit kaikkiin oviin, keittiön kaapistoihin vähän muutoksia sekä vessaan jne...
VastaaPoista